Ето какво казват за ангажираността някои водещи компании:
Dell Inc.: “За да са конкурентни днес, компаниите трябва да спечелят умовете и сърцата на служителите по начин, който води до желание за полагане на изключително усилие.”
Caterpillar: “Ангажираността е степента на отдаденост на служителя, на положеното в работата усилие и на желанието му да остане в организацията задълго.”
Едно обобщено разбиране за ангажираността на служителите я представя като показател и измерител за степента на емоционалното и рационалното обвързване с работата и бранда, на собственото желание за допълнително усилие, на лоялността, на обвързването на стремежа за лично развитие с успеха на компанията.
Ангажираните служители:
- идват на работа готови да направят повече от очакваното;
- чувстват се комфортно в трудовата роля, която изпълняват;
- имат продуктивни отношения с колеги и ръководители, основани на идеята за общ успех;
- говорят с ентусиазъм за продуктите на компанията и нейните постижения;
- искат да се развиват и надграждат компетенциите си;
- демонстрират ежедневно ценностите на компанията;
- не се нуждаят от напътствия и контрол;
- откриват смисъл и цел в работата си.